96/04/11 0 دیدگاه 1579 بازدید

نوشته شده توسط  مدیر 

چرا طراحان گرافیک باید مهارت‌های طراحی سه‌بعدی خود را بهبود بخشند؟

اولین تاثیری که یادگیری طراحی سه‌بعدی بر یک طراح گرافیک دارد، بهبود قدرت و هنر طراحی دو‌بعدی اوست! اما برای شروع چه باید کرد؟ در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا وقتی تعریف هنر دوبعدی است باید مهارت طراحی و مدلسازی سه‌بعدی را افزایش داد و همچنین نشان می‌دهیم که طراحی سه‌بعدی چطور به طراحی دو‌بعدی شما کمک می‌کند.

مزایای طراحی سه‌بعدی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که تمایل چندانی به کارکردن در فضای سه بعدی نداشته باشید و تمام تلاش خود را می‌کنید تا از آن دور بمانید. البته نظر و تصمیم شما قابل احترام است اما کمی صبر کنید؛ این چند نکته را بخونید شاید نظرتان عوض شد.

چند دلیل برای استفاده از مدلسازی سه‌بعدی:

۱. طراحی‌های شما ظرافت و دقت بیشتری پیدا می‌کند

وقتی در فضای دوبعدی کار می‌کنید، لازم است اصول پایه‌ای طراحی را مدنظر داشته باشید. این اصول شامل ترکیب‌بندی، پرسپکتیو، نورسنجی، رنگ‌ها و ارز‌ش‌ها، تئوری رنگ‌ها و فرم است.

با کمک نرم‌افزارهای مدلسازی سه بعدی، پیاده‌سازی این اصول به مراتب ساده‌تر و آسان‌تر است.

۲. با سرعت بیشتری کاری می‌کنید

این موضوع تضمین شده است. به محض آن که طراحی سه‌بعدی را یاد بگیرید؛ که البته ممکن است کمی زمان‌بر باشد؛ می‌توانید گام‌های بعدی برای مدلسازی را با سرعت بیشتری بردارید.

۳. شرایط بازاریابی خود را بهبود بخشید

شاید یکی از مهترین دلیل برای یادگیری طراحی سه‌بعدی ایت باشد که می‌توانید جایگاه خود در بازار کار را بهبود بخشید. دنیا به سمت سه‌بعدی شدن در حرکت است. ارتقای مهارت‌های طراحی و مدلسازی سه‌بعدی به شما این امکان را می‌دهد که در بازار رقابتی آینده امکان رشد و موفقیت بیشتری داشته باشید.

۴. ذهن شما را خلاق‌تر و مهیج‌تر می‌کند

همیشه هنگام یادگیری چیزهای جدید اتفاقا‌های جالبی در ذهن شما رخ می‌دهد. مثلا هیجان‌زده می‌شود و تمایل و دلایل بیشتری درباره حرف زدن با دیگران پیدا می‌کند. شاید این نکته بنظر شما چندان چیز جالب یا مهمی نباشد اما مهمترین تاثیر آن امکان برقراری ارتباط با افراد بیشتری که در این حوزه فعالیت می‌کنند، است.

۵. خلاقیت شما را شکوفا می‌کند

هرچند که این دلیل احمقانه بتظر برسد اما لذت بردن از کار و تفریح کردن با آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

از چه نرم‌افزارهایی برای طراحی سه‌بعدی استفاده کنید

گزینه‌های زیادی برای این منظور وجود دارند؛ یکی از آنهاblender است. نرم‌افزاری رایگان و کارآمد برای کسی که تازه کار یادگیری را آغاز کرده است.

دومین نرم‌افزاری که برای این منظور به شما پیشنهاد می‌دهیم،Mayaاست؛ که البته رایگان که نیست هیچ، ارزان هم نیست.ااگر گزینه ارزان‌تری را جستجو می‌کنید،Maya LTمی‌تواند کارآمد باشد. در این میان Umakeرا نیز فراموش نکنید

آموزشگاه هنری رادین تبریز



نظرات



برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود اینجا کلیک نمایید.