96/04/17 0 دیدگاه 2057 بازدید

نوشته شده توسط  مدیر 

گردشگری

مشاغل مرتبط با تفریح و گردشگری بسیار گسترده می باشند، چرا که فعالیت در بخش های ورزشی، مراکز مرتبط با هتل و گردشگری، بخش های مرتبط با تفریح و سرگرمی و مدیریت نمایشگاه های اصلی را می طلبد. دوره های دانشگاهی بسیار متنوع می باشند و دانشجویان را در جهت کسب مهارت های بسیار عالی جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری یاری می نماید. ناگفته نماند که با کسب تخصص در این گرایش شما قادر به افزایش دانش و تجارب مرتبط خود با این گرایش خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل و کار رشته گردشگری و توریست این مقاله را مطالعه بفرمایید.

باید بدانید که تمامی مدارک تفریح و سرگرمی بر مباحث مردم، مهمانداری و مشاغل گردشگری متمرکز اند. لذا جهت کسب موفقیت و ایفای نقش در این گرایش، شما ملزم به برقراری ارتباط موثر با تمامی افراد، انجام وظایف گوناگون، رویارویی با چالش ها، حفظ آرامش در مقابل فشارها، خودداری و تضمین امنیت و آرامش دیگران خواهید بود. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی کسب تخصص، شرایط ورود و اخذ مشاغل مرتبط با گرایش تفریح و گردشگری با ما همراه باشید.

آموزشگاه هنری رادین تبریز در کوتاه ترین مدت برا هنر جویان عزیزی که علاقه مند به  تحصیل و اشتغال در زمینه رشته گردشگری هستند ویا به دنبال اخذ مدرک دیپلم هستند  مدرک بین المللی  دیپلم گردشگری از سوی سازمان فنی حرفه ای کشور اعطا میکند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته تفریح و گردشگری

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری و اخذ پذیرش کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری و اخذ اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته تفریح و گردشگری می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته تفریح و گردشگری در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. زبان تحصیل رشته تفریح و گردشگری   در مقطع کارشناسی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته تفریح و گردشگری بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته تفریح و گردشگری در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

ساختار دوره ها و شرایط ورود

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس  و همچنین شرایط تحصیل در رشته تفریح و گردشگری در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته تفریح و گردشگری در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته تفریح و گردشگری بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

مدرک تفریح و سرگرمی چه مواردی را در بر می گیرد ؟

رشته تفریح و گردشگری دانشجویان را در جهت افزایش دانش خود در خصوص جهان و رشد جهانی هدایت خواهد کرد. این در حالیست که برخی از آنان بر مجموعه ای از مشاغل ویژه و برخی دیگر بر آموزش ها و تدریس های کلی تر متمرکز می باشند. رشته تفریح و گردشگری قادر به پوشش دهی عناوینی نظیر : مدیریت مهمانداری، سفر و گردشگری، مدیریت گردشگری، بازاریابی تفریح و گردشگری، مدیریت رویدادها، مدیریت عملکرد گردشگران و مدیریت جذب گردشگران خواهد بود.

باید بدانید که امکان کسب تخصص در تمامی جوانب صنایع تفریح و گردشگری نظیر : هتل ها، رستوران ها، مراکز جذب گردشگری، رویدادها، گردشگری و مسافرت برای شما وجود خواهد داشت. همچنین فرصت کشف عناوین مرتبط با گردشگری نظیر : اقتصاد، محیط زیست، سیاست های گردشگری ملی، چگونگی ایجاد انگیزه در افراد برای جذب گردشگران، شناخت میراث و فرهنگ دیگر مناطق و یا عناوین مرتبط با برنامه ریزی شهری و توسعه آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در کنار مطالعه عناوین نظری، رشته تفریح و گردشگری فرصت کسب تجارب بسیار عالی و آموزش های لازم و اخذ شغل دلخواه را برای افراد فراهم خواهد کرد. این بسیار معمول است که مدرک تفریح و سرگرمی با مطالعه زبان های مدرن، گذراندن اوقات در جهت مطالعه فرهنگ و آداب و رسوم دیگر کشور ها در سطح بین المللی در آمیخته باشد.

شرایط ورود جهت اخذ رشته تفریح و گردشگری

باید بدانید که شرایط ورود جهت اخذ رشته تفریح و گردشگری بستگی به موسسه، کشور انتخابی و دوره هایی که در آن شرکت می کنید خواهید داشت. اخذ این مدرک به صورتی رقابتی می باشد، چرا که کسب نمرات بسیار عالی و علاقه مفرط به مشاغل و عناوین مرتبط با تفریح و گردشگری را می طلبد. جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد تفریح و سرگرمی، شما ملزم به شرکت در مصاحبه ها خواهید بود. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق، اخذ این مدرک بین المللی، اثبات مهارت های زبانی را می طلبد.

ساختار دوره ها و روش های ارزیابی

به طور معمول اخذ مدرک کارشناسی تفریح و گردشگری سه تا چهار سال به طول می انجامد این در حالیست که اخذ مدرک کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری یک یا دو سال زمان می برد، که باز هم بستگی به موسسه و یا کشور انتخابی شما خواهد داشت. معمولا روش های تدریس به صورت شرکت در سخنرانی ها، سمینارها، فعالیت های گروهی و یا ارائه گزارشات خواهد بود، این در حالیست که فرصت شرکت در مباحثه ها ( به صورت رسمی ) برای دانشجویان وجود خواهد داشت.

باید بدانید که میزان اهمیت رشته تفریح و گردشگری در وحله اول به میزان تجارب دانشجویان بستگی دارد، این بسیار مهم است که دانشجویان قبل از اخذ مشاغل مرتبط با تفریح و گردشگری، تجارب کاری بسیار عالی در این زمینه کسب نمایند. این در حالیست که تمامی دوره های مرتبط با گرایش تفریح و گردشگری، سفر کردن به جاهای مختلف، شرکت در آزمون ها، شرکت در کلاس های کارآموزی و فعالیت در محیط کاری را می طلبد. روش های ارزیابی متفاوت می باشد اما به طور معمول شرکت در فعالیت های کلاسی، شرکت در آزمون ها، ارائه دادن و یا ارائه از نمونه کار را در بر می گیرد.

کسب تخصص

کسب تخصص در گرایش تفریح و گردشگری

در این بخش به بررسی گرایش های مختلف رشته تفریح و گردشگری در خارج  ازکشور و معرفی بهترین گرایش رشته تفریح و گردشگری در خارج از کشور می پردازیم.

دامنه گسترده ای از تخصص ها برای کسانی که به مطالعه گرایش تفریح و گردشگری علاقه مندند وجود دارد. اگر شما فکر اخذ مشاغل بسیار خاص را در ذهن دارید، لذا شما قادر به شرکت در دوره ها جهت اخذ مدرک تخصصی خواهید بود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق امکان شرکت در برنامه های درسی گسترده تر و کسب تخصص در گرایش مورد علاقه برای شما وجود خواهد داشت. در ذیل چندین گرایش بسیار مهم که شما قادر به کسب تخصص در آنان خواهید بود معرفی شده است.

مدیریت سفرها و گردشگری

اگر شما قصد کسب تخصص در گرایش مدیریت سفرها و گردشگری را دارید، شما ملزم به کسب یک دانش کلی در خصوص صنایع گردشگری، کشف و شناخت عملکرد سازمان های مختلف و رویارویی با مسائل و مشکلات در سطح مدیریت خواهید بود. همچنین شما ملزم به مطالعه دوره های مرتبط با مدیریت کارآیی انسان ها، به کارگیری سیاست های گردشگری، مدیریت امور مالی، خرید و فروش و بازاریابی خواهید بود. جهت ایفای این نقش شما مسئولیت تمرکز بر مدیریت سفرها و گردشگری در منطقه ای خاص نظیر : اروپا و یا بخش های مورد نظر مانند : اکوتوریسم یا سفرهای ماجراجویی را بر عهده خواهید داشت.

مدیریت رویدادها

این شاخه از گرایش گردشگری با مبحث مشارکت و زندگی شخصی در ارتباط خواهد بود. این شاخه از گرایش گردشگری عناوینی نظیر : نمایشگاه ها، حوادث خبری، جشن ها، راه اندازی و برگزاری آنان، جشن های خانوادگی، جلسات شرکت ها، فعالیت های گروهی، نمایش ها و تفریح و گردشگری را در بر خواهد گرفت. اگر شما قصد کسب تخصص در این گرایش را دارید شما قادر به مطالعه عناوینی نظیر : مدیریت بودجه، نظارت بر قانونی بودن فعالیت ها، بازاریابی رویدادها، مناقصه و شناخت چگونگی رفتار سازمان ها خواهید بود. همچنین شما بر حوادث موجود در صنایع، کسب تخصص در خصوص رویدادها در مقیاس بسیار بزرگ، بازاریابی برای جشن ها، مدیریت ماهرانه نمایشگاه ها تمرکز خواهید داشت.

مدیریت خرده فروشی

از دیگر عناوین بسیار مهمی که افراد قادر به کسب تخصص در آن خواهند بود، مدیریت خرده فروشی می باشد، چرا که این حرفه بسیار مهم دانشجویان را در جهت اخذ مشاغل بسیار گسترده در صنایع آماده خواهد کرد. با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت تمامی فرایندهای خرده فروشی، تولید، طراحی محصولات، شناخت منابع، تمامی جوانب تجارت خرده فروشی، شناخت فناوری های دیجیتالی و چگونگی انتقال آنان به بخش های دیگر خواهید بود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، امکان تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان، کشف بازارهای جدید، ارزیابی رقیبان، شناخت قوانین مرتبط با گرایش مدیریت خرده فروشی، تصمیم گیری بر اساس استراتژی های موجود و توسعه تجارت برای شما وجود خواهد داشت.

مدیریت مواد غذایی و مهمانداری

باید بدانید که امکان کسب تخصص در این گرایش برای افراد وجود خواهد داشت. این شاخه از گردشگری عناوینی نظیر : علوم مواد غذایی و تغذیه، مدیریت هتل ها و رستوران ها، پذیرایی و خدمات، بهداشت مواد غذایی، امور مالی و حسابرسی مواد غذایی، فرایند تولید غذا، ارائه خدمات، شناخت فعالیت های شرکت ها و صنایع نوشیدنی را در بر خواهد گرفت. دوره های مرتبط با این گرایش با مدیریت کارآیی بشری، ارائه خدمات به مشتریان، آماده کردن دانشجویان در جهت فعالیت در سازمان هایی نظیر : هتل ها، رستوران ها، پذیرایی ها، میخانه ها و تولید مواد غذایی در ارتباط خواهد بود. باید بدانید که تمامی موارد ذکر شده در فوق دامنه گسترده ای از زنجیره های بین المللی و تجارت های مستقل را در بر می گیرد.

حفاظت از حومه

اگر شما به کسب تخصص در گرایش حفاظت از حومه مبادرت ورزیده اید، لذا شما قادر به کشف عناوین زیست محیطی موقت و رویارویی با چالش های زیست محیطی خواهید بود. همچنین امکان شناخت استراتژی ها و رویکرد های مرتبط با حفاظت از مناطق روستایی برای شما وجود خواهد داشت. شرکت در دوره های مرتبط با این گرایش عناوینی نظیر : عناصر اکولوژی، مدیریت زیستگاه ها، کشاورزی، محافظت از گونه ها، تنوع زیستی جهانی، ارزیابی فعالیت های زیست محیطی، مدیریت دارایی، طرح ریزی و شناخت قوانین مرتبط با حفاظت از حومه را در بر خواهد گرفت. به علاوه امکان توسعه مهارت ها جهت اخذ مشاغل مدیریتی و اخذ مشاغل در حیات وحش، همکاری با مقام های بومی و کارکردن در پارک ملی برای شما وجود خواهد داشت.

هنر و میراث فرهنگی

کسب تخصص در گرایش هنر و میراث فرهنگی به معنای شناخت تمامی فرایند هایی که به تولید صنایع دستی و حفاظت از آنان مربوط می شود خواهد بود. این شاخه از گرایش گردشگری با مناظر شهرها و مناظر طبیعی، ساختمان های تاریخی، اشیای قیمتی و هنری و معماری ساختمان ها در ارتباط خواهد بود. با تحصیل در این گرایش امکان کسب مهارت های بسیار عالی در باستان شناسی، معماری، محافظت، مدیریت منابع فرهنگی، مدیریت میراث فرهنگی، موزه ها و دیگر عناوین نظیر : توسعه و محیط زیست برای شما وجود خواهد داشت.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته تفریح و گردشگری در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش تفریح و گردشگری

باید بدانید که گرایش تفریح و گردشگری بسیار متنوع و گسترده می باشد و دامنه گسترده ای از تخصص ها را در بر می گیرد و به طور معمول پنج تا نه ساعت کارکردن در روز را می طلبد. این به معنای کارکردن در فصل های مختلف، سفر کردن به مناطق گوناگون، کار کردن تحت فشار و استرس، شرح رویدادها و حوادث تاریخی برای دیگران و جلب رضایت تمامی مشتریان و گردشگران خواهد بود.

حرفه های مرتبط با سفر و گردشگری

اخذ حرفه های مرتبط با سفر و گردشگری مواردی نظیر : کارکردن در دفاتر مسافرتی، فعالیت به عنوان خدمه کابین هواپیما، مدیریت هتل ها و رفت و آمد های مکرر، همکاری با دفاتر گردشگری در خصوص توسعه کارآیی، ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران، ساماندهی و نظم دادن به امور گردشگری و مسافران را در بر خواهد گرفت. این حرفه بسیار متنوع و جالب به نظر می رسد، چرا که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با جهان مدرن در ارتباط است. به خاطر داشته باشید که جایگاه شما، برقراری ارتباط موثر با دامنه گسترده ای از مردم ( مشتریان و همکاران ) از موارد بسیار مهم به حساب می آیند. ناگفته نماند که روان صحبت کردن ( زبان بین المللی ) جهت ارائه خدمات به مشتریان و کسب مهارت های بسیار قوی در سازمان ها موثر می باشد.

حرفه مدیر رویدادها

حرفه مدیریت رویدادها به معنای صرف بسیاری از اوقات خود در خصوص ساماندهی و توسعه رویدادها خواهد بود. این حرفه با عناوینی نظیر : راه اندازی، جمع آوری اطلاعاتی در خصوص رویدادها، شرکت در جلسات شرکت ها، استخدام کارمندان جدید، حوادث بسیار بزرگ و بازی های المپیک در ارتباط خواهد بود. باید بدانید که این حرفه به صورت رقابتی می باشد، لذا یک مدیر موفق به مهارت های بسیار عالی در بازاریابی، ارائه گزارش های مالی، طرح ریزی در خصوص پروژه ها، شرکت در مناقصه ها، شناخت رفتار مشتریان، شرکت در دوره های تخصصی و ارائه خدمات به مشتریان نیاز خواهد داشت. باید بدانید که اخذ این حرفه بسیار مهم کسب دانش های بسیار عالی در صنایع و ارزیابی تمامی رویدادها را می طلبد.

حرفه مدیریت مهمانداری

گزینه های شغلی بسیاری برای مدیران بخش مهمانداری در نظر گرفته شده است. این مشاغل مواردی نظیر : کارکردن در هتل های مجلل، توسعه شرکت های بازاریابی، مدیریت رستوران های زنجیره ای، همکاری در خصوص افتتاح رستون های سنتی  و یا اماکن تفریحی را در بر خواهد گرفت. جهت ایفای این نقش شما به کسب مهارت های بسیار عالی در طول دوران تحصیل نیاز خواهید داشت. همچنین شناخت و پاسخگویی به مشتریان، وفق پذیری با شرایط مسافران و برقراری ارتباط موثر با آنان از دیگر وظایف شما به حساب خواهد آمد.

اخذ مشاغل در مراکز تفریحی

باید بدانید که فرصت های بسیاری برای فارغ التحصیلان گرایش گردشگری در مراکز تفریحی نظیر : مراکز ورزشی، مراکز بدنسازی و یا پرورش اندام و یا مراکز سلامتی در نظر گرفته شده است. فارغ التحصیلانی که مدرک تربیت بدنی را در اختیار دارند قادر به ایفای نقش در صنایع ورزشی و یا مربی گری خواهند بود. این در حالیست که فارغ التحصیلان گرایش تفریح و گردشگری قادر به ایفای نقش های مدیریتی، بازاریابی و کار کردن در سازمان های گردشگری خواهندبود. مهارت برقراری ارتباط بسیار قوی، ساماندهی مهارت های ضروری، کار کردن تحت فشار و استرس، ارزیابی و نظارت بر تسهیلات ورزشی و تفریحی از دیگر مشخصات این افراد به حساب می آید.

اخذ مشاغل در مراکز ورزشی

اگر شما به مبحث ورزش علاقه مندید؛ باید بدانید که اخذ مشاغل مرتبط با ورزش و گردشگری بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. با کسب تخصص در این حرفه، شما قادر به بازاریابی محصولات ورزشی، بر عهده گرفتن نمایندگی تیم های ورزشی و باشگاه ها، کمک به ساماندهی فعالیت های ورزشی و رویدادهای ورزشی در سطح ملی و بین المللی خواهید بود. ایفای نقش در این حرفه، شناخت دامنه گسترده ای از جوانب فعالیت های ورزشی، ارائه گزارش های مالی و مدیریت برند های ورزشی را می طلبد.

اخذ حرفه ورزش های مهیج

اگر شما فردی ماجراجو هستید و از کارکردن در کنار مردم لذت می برید باید بدانید که اخذ این حرفه بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. این حرفه بسیار مشهور و جذاب می باشد، چرا که کارکردن در کنار مردم و کسب تجارب بسیار عالی در عناوینی نظیر : چتربازی، گشت و گذار، اسنوبورد، بالا رفتن از صخره، کوهپیمایی، اسکی روی آب، رالی و دوچرخه سواری کوهستانی را در بر می گیرد. همچنین شما قادر به فعالیت در بخش های بازاریابی، مدیریت حومه ها، اخذ مشاغل ریاستی و مربی گری خواهید بود.

اخذ این حرفه در صنایع به صورت رقابتی می باشد و مستلزم کسب مهارت ها و تجارب عملی بسیار عالی در طول دوران تحصیل می باشد. لذا قبل از هرگونه اقدام شما ملزم به ارزیابی حرفه مورد نظر خواهید بود. کسب تجارب مرتبط با این گرایش، برقراری ارتباط با دیگر افراد، کسب نمرات بسیار عالی در دانشگاه و انجام تحقیقات از دیگر مسائل بسیار مهم در این حرفه می باشد.

سطح علمی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد تفریح و گردشگری

دانشگاه MIT آمریکا

کالج سلطنتی هنر لندن

دانشگاه فنی دلف هلند

دانشگاه کالیفرنیا در برکلی

دانشگاه هاروارد

دانشگاه توکیو

دانشگاه استنفورد

شرایط تحصیل و کار رشته تفریح و گردشگری کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

علاقه مندان به تحصیل و کاردررشته تفریح و گردشگری برای کسب اطلاعات در رابطه  تحصیل و کار رشته تفریح و گردشگری به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از شناسنامه/کارت ملی/ 3 قطعه عکس و آخرین مدرک تحصیلی به آموزشگاه هنری رادین تبریز در کمترین زمان مدرک بین المللی رشته تفریح و گردشگری را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته تفریح و گردشگری بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.

04132829834

09149134731

آموزشگاه هنری رادین تبریز



نظرات



برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود اینجا کلیک نمایید.