96/04/14 0 دیدگاه 3530 بازدید

نوشته شده توسط  مدیر 

آموزش موسیقی کودکان

سن مناسب برای شروع موسیقی چه سنی است؟

محققان دانشگاه برکلی معتقدند سن مناسب برای شروع موسیقی 2 سال تا 3/5 سال بوده و سن شروع نواختن سازهای ابتدایی از 3/5 سال تا 5 سال بوده و سن شروع نواختن سازهای جدی از 5 سال به بالا می باشد. کلاسهای گروه سنی 2 تا 3/5 سال معمولاً فقط جنبه آشنایی با موسیقی دارد و جنبه آموزشی نداد. حتی بسیاری از دانشمندان معتقدند که آشنایی کودک با موسیقی از دوران بارداری مادر نیز می تواند آغاز گرد.

اُرف چیست؟

اُرف در حقیقت نام ((کارل اُرف)) دانشمند و موسیقیدان آلمانی است که سیستم آموزشی بسیار کارآمدی برای آموزش موسیقی به کودکان تهیه کرد و کلاسهای موسیقی کودکان در اصطلاح ((اُرف)) نامیده می شود. امروزه در ایران به تمام کلاسهای موسیقی کودک (حتی کلاسهایی که از سیستم ارف هم تبعیت نمی کند) ارف می گویند.

دوره زمانی اُرف حدود چقدر است؟

دوره های گروهی حدود 2 سنوناتااال و دوره های خصوصی حدود یک سال زمان می برد. البته این دوره در آموزشگاه های موسیقی می تواند متفاوت باشد اما اغلب اینچنین است.

دوره ارف شامل چیست؟

: این دوره شامل نت خوانی، ریتم خوانی و نواختن سازهای بلز و فلوت ریکوردر می باشد. کودکان در این دوره مقدمات پیش نیاز برای نواختن ساز را فرا می گیرند. گاه در کنار این دو ساز، ساز طبلک هم برای درک ریتمیک کودکان آموزش داده می شود.

آیا گذراندن دوره ارف برای بچه هایی که می خواهند ساز بیاموزند الزامیست؟

برای کودکان زیر هفت سال گذراندن این دوره ها الزامیست.

چرا کودکان باید دوره ارف را بگذرانند؟

کودکان در دوره اُرف، با روشی شاد و کودکانه با مبانی موسیقی و نت خوانی و ریتمها آشنا می شوند و این باعث می شود که پس از گذراندن دوره ارف، ساز اصلی شان را بهتر و راحت تر یاد بگیرند.

آیا درست است که یادگیری موسیقی ضریب هوشی کودکان را افزایش می دهد؟

بله طبق نظر محققان موسیقی باعث افزایش ضریب هوشی شده و همچنین خلاقیت را بالا می برد و به دلیل عملکرد همزمان دو نیمکره چپ و راست مغز، مهارتهای حرکتی را نیز تقویت می کند. امروزه موسیقی برای اختلالات حرکتی، پرخاشگری، بیش فعالی، افسردگی و ... به عنوان درمان و یا مکمل درمانی بکار گرفته می شود.

برای گذراندن دوره اُرف (موسیقی کودک) کلاسهای گروهی مناسب تر است یا کلاسهای خصوصی؟

برای کودکان با سن کمتر از6 سال کلاسهای گروهی و برای بچه های بالاتر از 6 سال، کلاسهای خصوصی مناسب تر است. البته کلاسهای گروهی برای بچه ها همیشه جذاب تر و دلچسب تر است.

آیا قبل از دوره اُرف باید ساز مورد نظر را برای کودک انتخاب کنیم؟

خیر، در حین گذراندن دوره ارف و پس از آن، با سازهای مختلف آشنا شده و استعدادیابی می شوند.

آموزشگاه هنری رادین تبریز

 



نظرات



برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود اینجا کلیک نمایید.