96/04/04 0 دیدگاه 2297 بازدید

نوشته شده توسط  مدیر 

عجیب و غریب ترین اثر هنری تاریخ

( آموزشگاه هنری رادین تبریز)

 

دمین هرست در خلق آخرین اثر هنری خود از جمجمه یک کودک استفاده کرده که جنجال بسیاری به راه انداخته است. هرست اسم و رسم خود را با خلق آثار هنری عجیب و جنجالی مثل کوسه‌های تکه‌تکه شده یا گوسفندهای زخمی درست کرده است.

اما او این بار با استفاده از جمجمه کودکی مرده بسیاری را شوکه کرد. این مجسمه «محض رضای خدا» نام دارد. هرست در این اثر سطح جمجمه را الماس‌های سفید و صورتی پوشانده است. قرار است این اثر ماه آینده به عنوان بخشی از نقاشی‌ها و مجسمه‌های جدید هرست به نمایش دربیاید.گفته می‌شود این جمجمه متعلق به کودکی دو هفته‌ای بوده که در قرن نوزدهم پس از تولد درگذشته است. این جمجمه متعلق به مجموعه بوم‌شناسی است. این اثر خشم والدین را موجب شده است. آنها معتقد هستند اثر هرست به ناراحتی افرادی که کودک خود را از دست داده‌اند دامن می‌زند.

سالی راسل، موسس گروه والدین «نت‌مام» گفت: (شرایط هر چه باشد از دست دادن فرزند رنج و ناراحتی بسیاری به همراه دارد و والدین را عمیقا و برای مدت بسیاری متاثر می‌کند)

وی افزود: (شاید هرست قصد نداشته کسی را نارحت کند، اما حقیقت این است که این مسئله تاثیر بسیاری بر مردم می‌گذارد، زیرا آنها این اثر را بسیار آزاردهنده می‌بینند)

روی این مجسمه بیش از هشت هزار قطعه الماس به کار رفته است. این جمجمه اول بار در گالری «گوگاسیان» در هنگ‌کنگ و سپس در گالری در لندن به نمایش گذاشته می‌شود. گالری درمورد قیمت این اثر اظهار نظر نکرده است.

جود تایرل، مدیر «ساینس»، کمپانی آثار هنری هرست گفت: البته این موضوع بسیار حساس است، اما این مجسمه متعلق به مجموعه‌ای از دوران ویکتوریا است، در آن زمان مردم به جمع‌آوری اشیاء عجیب و غریب عادت داشتند.

او ادامه داد: من خودم مادر هستم. و به نظر خودم هم تماشای این جمجمه عجیب و نامعمول است، اما در عین حال این اثر زیبا است.

این اثر در ادامه اثر الماس‌نشان دیگر هرست به نام« به عشق خدا» است که آن را در سال2007 

خلق کرد. آن اثر به بزرگ‌ترین اثر هنری ساخته شده از الماس و گران‌ترین اثر هنری هنرمندی زنده تبدیل شد.

 

قیمت این جمجمه را 50 میلیون پوند تخمین زده‌اند. این اثر در حال حاضر در «پلاتسو واچیو» در فلورانس در معرض بازدید عموم است. اولین بار این جمجمه الماس‌نشان در گالری «وایت کیوب» در می‌فر به نمایش درآمد و هزاران هزار نفر از آن بازدید کردند.

هرست که در مکزیک خانه‌ای دارد گفته استفاده از جمجمه برای خلق اثر هنری از زمان بازدید از آثار هنری «آزتک‌ها» به ذهنش خطور کرده است.

او در این مورد گفت: نهایت کار من به عنوان هنرمندی مشهور در برابر مرگ چیست؟وقتی به جمجمه نگاه می‌کنید پایان را می‌بینید، اما وقتی آن را به این زیبایی می بینید در آن امید می یابید. 
هرست در خاتمه گفت: «الماس نماد کمال، شفافیت، ثروت، مرگ و نامیرایی است. نماد هر چیزی که ابدی است. البته تاریکی در الماس نهفته است.

دیمین هرست ‏متولد 6 ژوئیه 1965 یک هنرمند بریتانیایی و معروف‌ترین عضو هنرمندان جوان بریتانیایی است. مشهورترین آثار وی مجموعه‌ای از حیوانات مرده (شامل کوسه، گوسفند و گاو) است که درون ماده شیمیایی فرمالدهید نگهداری می‌شوند.



نظرات



برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود اینجا کلیک نمایید.