96/04/22 0 دیدگاه 1562 بازدید

نوشته شده توسط  مدیر 

نگاهی به کاربردهای گوناگون و جالب ربات‌های پیام رسان تلگرام ؟

 

تلگرام وقتی که خواست کار خود را با توجه به حضور قدرتمند رقبایش شروع کند در حقیقت چنان به امنیت MTProto اطمینان داشت که وعده داده بود به فردی که بتواند آن را هک کند، ٢٠٠‌هزار دلار جایزه می‌دهد. البته این پدیده چندان غریبی نیست اما جوایز با این حجم معمولا برای یافتن باگ‌هایی اصلی به کار می‌رود که به‌طور گسترده در برنامه‌هایی مانند ویندوز یافت می‌شوند.اما آن چه را که تا به امروز از رضایت کاربران تلگرام می توان دریافت چیزی جز روند موفقیت برای آن رخ نداده است چرا که امنیت در ارسال اطلاعات ردوبدل شده ، امکان ارسال هرفایل دلخواه تا سقف ۱٫۵ گیگابایت ، سرعت در انتقال اطلاعات ، امکان ساخت استیکر و انتشار آن توسط کاربران ، ظاهر ساده و در عین حال کاربرپسند و از همه مهمتر متن باز بودن این برنامه از مهمترین دلایل موفقیت اپلیکیشن تلگرام بوده است.

اما آن چه که حساب این پیام رسان را از سایر رقبایش جدا می کند ربات‌هایش است ، به عبارتی دیگر ربات‌های تلگرامی به ظاهر دقیقا همانند یکی از دوستان شما هستند که در صورت موافقت شما در لیست دوستان‌تان قرار می‌گیرند و می‌توانید با آنها به صورت ۲۴ ساعته صحبت کنید و بلافاصله از آنها پاسخ مناسب دریافت کنید.

بنابراین تلگرام یک برنامه کد باز می باشد که کاربران می توانند با استفاده از آن به ارسال پیام های نوشتاری، صوتی و تصویری بپردازند. همچنین کاربران می توانند این پیام رسان را هم در گوشی خود هم در رایانه شخصی خود استفاده نمایند.

در نسخه های اخیر تلگرام شاهد تغییر ماهیت این شبکه ارتباطی هستیم. تغییری نرم و هوشمندانه. آنچنان که کاربردهای این نرم افزار به مرور وسیع تر و فراتر از یک نرم افزار پیام رسان می گردد. کم کم شاهد آن هستیم که با افزودن امکانات جدید در نسخه های جدید، با زیرکی هرچه تمام تر این شبکه ارتباطی به یک شبکه اجتماعی تبدیل می شود.

این را باید دانست که برای استفاده در گوشی های هوشمند، ابتدا باید برنامه را دانلود و در گوشی هوشمند خود نصب کنید. زمانی که برای اولین بار، تلگرام را باز می کنید از شما می خواهد که شماه موبایل خود را وارد نمایید. پس از ثبت شماره، برای شما یک پیامک از سرور تلگرام ارسال می گردد که حاوی کد فعال سازی حساب کاربری شما می باشد.برای استفاده از نسخه های Desktop یا Web حساب شما برروی موبایلتان باید فعال شده باشد.

اما امروز در این پست  می خواهیم بیشتر بپردازیم به ربات های این پیام رسان محبوب در ایران. احتمال دارد که در بسیاری از مطالب و شایعات خوانده باشیم که ربات های تلگرام، با هک کردن سرور های این برنامه می توانند فعالیت کنند. اما حقیقت مطلب چیز دیگری می باشد.اگر شما سایت رسمی تلگرام را دیده باشید، متوجه می شوید که مسولان شرکت، این پیام رسان را به صورت کد باز(Open Source) ارائه کرده اند که به نظر خیلی از صاحب نظران این امر می توانید به توسعه هرچه بیشتر و بهتر این برنامه کمک کند. در واقع همین خاصیت کدباز بودن تلگرام می باشد که این اجازه را به برنامه نویسان می دهد که برایش ربات بنویسند.

رباتی با قابلیت های جالب::کافیست شما لینک یک عکس یا گیف را به این ربات بدهید ، به صورت خودکار عکس را برای شما دریافت کرده و برایتان ارسال می کند.

در ادامه 7 ربات تلگرامی معرفی میکنیم که بسیار پرکاربرد است!

:ربات تلگرامی instasave_bot برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام

باید به شما این خبر خوب را بدهیم که اگر می خواهید عکس یا فیلم از اینستاگرام دانلود کنید می توانید بدون نصب نرم افزار خاص و با یک ربات تلگرامی به راحتی این کار را انجام دهید، کافی است در نوار جستجو instasave_bot را وارد کنید تا ربات برای شما به نمایش درآید، در ادامه با انتخاب گزینه استارت به راحتی راهنمایی می شوید تا به ادامه مراحل هدایت شوید. رای دسترسی به این ربات عبارت @instasave  را جستجو کنید.

ربات تلگرامی topdf_bot برای تبدیل فایل های مختلف به فرمت پی دی اف

اگر شما هم مدام درگیر استفاده از نرم افزارهای مختلف برای تبدیل فایلهایتان با فرمت های گوناگون به پی دی اف هستید دوران سردرگی تان به پایان رسیده است. این ربات تلگرام برای تبدیل فایل هایی با فرمت مختلف به PDF طراحی شده است، با وارد کردن آدرس topdf_bot می توانید این ربات را فعال کنید. با فعال شدن این ربات از شما خواسته می شود فایل مورد نظرتان را ارسال کنید، پس از ارسال فایل، می توانید در کمترین زمان آن را با فرمت PDF دانلود کنید، در عکس زیر شماره ۱ و ۲ گویای استفاده از اینربات است. برای دسترسی به این ربات عبارت @topdf    را جستجو کنید.

ربات تلگرامی  weatherman_bot برای پیش بینی وضع هوا

علاقمندان به اخبار هواشناسی و پیش بینی وضع هوا هم می توانند ربات weatherman_bot را در تلگرام فعال کنند، یکی از ویژگی های این ربات پشتیبانی از زبان فارسی است. با انتخاب گزینه START و فعال شدن ربات از شما درخواست می شود زبان پشتیبان خود را انتخاب کنید، سپس نام منطقه ای که می خواهید از وضعیت آب و هوایی آن مطلع شوید را به لاتین بنویسید تا علاوه بر نقشه شرایط جوی را برای شما نمایش داده شود. برای دسترسی به این ربات عبارت @weatherman    را جستجو کنید.

 ربات تلگرامی movieS4Bot برای کسب اطلاعات از فیلم های سینمایی

movieS4Bot هم نام رباتی است که با راه اندازی آن می توانید اطلاعات کاملی در خصوص فیلم های سینمایی به دست بیاورید، کارگردان، کشور سازنده، سال تولید، خلاصه فیلم و حتی پوستر فیلم مورد علاقه تان را این ربات برایتان نمایش می دهد. برای دسترسی به این ربات عبارت @movieS4Bot  را جستجو کنید

 ربات تلگرام  utubebot برای دانلود فیلم از یوتیوب

اگر فیلمی را در یوتیوب دیدید و تمایل به دانلود آن داشتید بدون نصب نرم افزاری خاص کافیست ربات utubebot را در نوار جستجو تایپ کرده و با انتخاب ربات آن را فعال کنید، این ربات علاوه بر دانلود فیلم ها می واند فایل ها به با خروجی MP3 به شما تحویل دهد.           

ربات تلگرامی PronunciationBot تلفظ نوشتار به زبان های مختلف

            این ربات امکان تبدیل نوشته‌های شما به گفتار، در قالب بهره‌گیری از ۸۴ زبان مختلف را فراهم می‌کند. امکان اضافه کردن این ربات به گروه‌های مختلف نیز به‌سادگی و با بازکردن پروفایل آن و انتخاب گزینه Add to group امکان‌پذیر است. فرمان /language به منظور تغییر زبان ربات، فرمان pronounce/ به‌منظور شنیدن تلفظ کلمه مورد نظر و فرمان ipa/ به‌منظور نمایش فونتیک کلمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات با آدرس @pronunciationbot قابل جستجو است.

ربات تلگرام Yandex Translator برای ترجمه ساده کلمات

این ربات هوشمند، در واقع مترجمی ویژه در داخل تلگرام است که امکان ترجمه ساده کلمات و حتی جملات را از زبانی به زبان دیگر فراهم می‌کند. به منظور مشخص کردن زبان خود (زبان مبدا) کافی است از دستور /setmylang استفاده کنید و پس از آن زبان مقصد را با دستور /tolang مشخص کنید. حالا هر کلمه یا متنی که در کادر گفتگو تایپ و ارسال کنید، سریعا به زبان مقصد ترجمه خواهد شد. برای دسترسی به این ربات، عبارت @ytranslatebot را جستجو کنید.

آموزشگاه هنری رادین تبریز

 



نظرات



برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود اینجا کلیک نمایید.